EHBO - Leimuiden | Rijnsaterwoude

EHBO Leimuiden Rijnsaterwoude is opgericht op 1 juni 1934 en in aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Vereniging Eerste Hulp Bij Ongelukken (KNV EHBO).

Toentertijd waren de wegen slecht, geen telefoon, weinig of geen auto’s, dus de mensen waren weinig mobiel. Het was dus belangrijk dat inwoners in de buitengebieden sneller hulp konden krijgen in afwachting van een arts, of van vervoer naar een arts/ziekenhuis.

Ondanks snel vervoer, mobiele telefoon e.d. blijft de EHBO-er nog steeds nodig om de eerste hulp te verlenen. Er zijn immers veel meer EHBO-ers dan artsen. De inzet van een EHBO-er kan levensreddend zijn. Denk bijv. aan een hartstilstand en de nodige reanimatie; of een kind met een obstakel in de keel. Weet u dan wat te doen?

De inzet van één of meerdere EHBO-ers is gewenst en verplicht bij evenementen en bijeenkomsten. Onze gediplomeerde leden zetten zich in bij talloze evenementen in Leimuiden en Rijnsaterwoude.

Denk aan Drechtloop, Oranjefeesten, Houtdorp, Kindervakantieweek, Beachvolleybal, sporttoernooien, motortreffen, sprietlopen en ga zo maar door.